wtorek, 9 kwietnia 2013

Szukam dobrego poradnika

Gdy dowiedziałam się o ciąży, to kupiłam polecaną mi przez wiele mam książkę "W oczekiwaniu na dziecko" Haidi Murkoff - książka, co prawda odbiega od polskich realiów, ale zawiera wiele przydatnych informacji, a co najważniejsze rozwiewa liczne niepokoje kobiety, która pierwszy raz doświadcza tego wyjątkowego stanu. Dzięki niej mój lekarz nie odbierał ode mnie telefonów z dziwnymi pytaniami/wątpliwościami:) Innej książki o ciąży już nie szukałam, chyba, że mi jakąś jeszcze szczególnie polecicie.

A obecnie chciałabym już sobie zakupić książkę o opiece nad dzieckiem w pierwszym roku. Zastanawiałam się nad kolejną z tej samej serii, czyli "Pierwszy rok życia dziecka" Haidi Murkoff, ale w necie przeczytała tak różne opinie na jej temat, że nie wiem czy to dobry wybór. Pomóżcie!:) Czekam na wasze propozycje książkowe. Chciałabym, by ten poradnik rozwiewał moje wątpliwości, czy coś robię dobrze czy źle i opisał mi kolejne etapy rozwoju maluszka. Zdaję sobie sprawę, że nie istnieje książka, która jest gotową "instrukcją obsługi maluszka", ale może istnieje taka, która pozwoli łatwiej i spokojniej przeżyć te pierwsze, zupełnie nowe miesiące i w dziecka i w moim życiu. A jeśli macie takie, które kompletnie odradzacie to też piszcie.

Czekam z niecierpliwością na Wasze propozycje i opinie. I z góry za nie dziękuję!

34 komentarze:

  1. Wywaliłam prędko poradniki wszystkie ponieważ tylko mnie denerwowały. Jest świetna (podobno) poradnikowa aplikacja na smartfona, może to zobacz...? https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.mp.twoyears&hl=en

    OdpowiedzUsuń
  2. Tez od razu sobie poczytam :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nic nie czytałam :)
    a udało mi się wychować syna i teraz wychowuję córkę
    więc nie pomogę

    OdpowiedzUsuń
  4. Aga, ja mam Pierwszy rok zycia dziecka, zakupiony pod wpływem w ozekiwaniu na dziecko. OGólnie jestem zadowolona z tej ksiązki pol na poł. Duzo jest fajnych porad, ale.... chyba bardziej korzystam z netu. Czytałam ja do 6 miesiąca zycia dziecka, kilka moich watpliwości rozwiala rzeczywiscie, pozniej przestalam, bo nie starcza mi czasu niestety. :( Czy ja polecam, nie wiem. W tej chwili podczytuje strone http://www.osesek.pl/ (na plus jak dla mnie) i grupę Karmienie piersia na FB. W chwili obecnej mi to wystarcza, jak nie to szperam dalej. sciskam cie mocno i mam nadzijej,ze cos pomogłam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. W ciąży też miałam Murkoff i bardzo mi pomogła (też nie musiałam dzwonić do lekarza dzięki niej) - po porodzie również: informacje o połogu bardzo mi się przydały. Zamówiłam "Pierwszy rok..." i też jestem zadowolona. Nie wszystko się przekłada na polskie realia, ale i tak jest bardzo pomocna i nie trzeba z każdą kupką czy krostką od razu do lekarza lecieć. Jest tam opis na każdy miesiąc życia, tak jak w tej części o ciąży.

    OdpowiedzUsuń
  6. o psychice dziecka "mądrzy rodzice". Polecam, bardzo pomaga, kiedy jest się już zmęczonym, wykończonym... w tym, żeby słuchać dziecka i reagować na jego wołanie o pomoc. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Gorąco polecam ten poradnik http://www.mp.pl/ksiegarnia/info.php?id=8267&_tc=1698F0898ECC3A4FD7566CC6BCE496F1
    Jeśli jesteś zainteresowana mogę przesłać ci jeden egzemplarz. Myślę, że będziesz zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja mialam kazda ksiazke z tej serii I bylam bardzo zadowolona. Nadal je mam I mam nadzieje na nowo kiedys z nich skorzystam:-)
    Osobiscie polecam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja także mam wszystkie książki z tej serii, jestem zadowolona, ale muszę przyznać, że częściej informacji szukałam w necie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja polecam książki Pawła Zawitkowskiego "Mamo Tato co ty na to?

    OdpowiedzUsuń
  11. polecam własną intuicję. Jeśli już jakieś książki to z wydawnictw Mamania i Mind. Takie ogólno rozwojowe a nie żadne poradniki. Każde dziecko jest inne i nie znajdziesz swojego w książce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdaję sobie sprawę, że głównie będę polegać na swojej intuicji, ale coś bym sobie przeczytała:), dzięki, sprawdzę te wydawnictwa. Mam "W głębi kontinuum" z Mamania, dawno już ją kupiłam i przeczytałam zobaczę, co jeszcze mają.

      Usuń
    2. jest fajna lekka seria "książeczek"

      http://www.mamania.pl/ksiazki/nie-placz-malenstwo,9

      :) pozdrawiam

      Usuń
  12. Ja polecam Tracy Hogg Język Niemowląt. Dla mnie to była niemal Biblia. Polecam.
    Dzięki tej książce nie miałam problemów z Synkiem.

    Pozdrawiam



    http://projekt-mama-nie-idealna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja właśnie zaczęłam czytać Język Niemowląt (21tc), bo słyszałam już od kilku osób, że bardzo pomaga. Początek zdaje się być obiecujący.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja kupiłam "Pierwszy rok życia dziecka" i przeczytałam może z 10 stron... :/ Wielka męcząca cegła.
    Przeczytałam "Język niemowląt", ale to dlatego, że od początku chciałam wprowadzać taki system jak tam jest opisany, czyli samodzielne spanie dziecka w łóżeczku, cykliczny plan dnia itp. Udało się w 100%. Mój synek ma teraz prawie 20 miesięcy i jest zupełnie bezproblemowy, odkąd skończył 3 miesiące śpi bez budzenia 10-12 godzin w swoim łóżeczku, co dla nas jest bardzo komfortowe. Przy tym jest bardzo pogodny i odważny :-)

    A jeżeli chodzi o samą opiekę, to praktycznie w każdej kwestii znajdziesz skrajne, przeciwne opinie. Przekonałam się na własnej skórze. 2 położne potrafiły przekazywać mi sprzeczne informacje, np. odnośnie pielęgnacji pępka, smarowania oliwką, kiedy można/nie można wychodzić na spacer, podawania wody do picia, budzenia na karmienie itd. Mnóstwo sprzecznych komunikatów. Zwariować można jak się za dużo tego czyta i słucha. Trzeba obserwować dziecko i słuchać swojego wewnętrznego głosu.

    Pozdrawiam,
    Ania
    http://zyciejakwmadrycie.pinger.pl/

    P.S. Mój synek też był "zmajstrowany" w grudniu, ale nie w Wigilię tylko w moje urodziny tydzień wcześniej ;-))) Urodził się 30 sierpnia.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja też bez poradników, a czasu na aneta też brak, wię cgłównie działa intuicja, ewentualnie telefon do położnej. Ja sobie kupiłam 'Język niemowląt" bardzo mi to pomogło w pierwszym okresie, nie stosowałam się w 100%, ale łątwiej mi było rozpoznać o co Bartkowi chodzi według tych wskazówek i dosć dużo dowiedziałam się o karmieniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dużo kobiet mi o tej książce mówi, chyba zakupię, dziękuję:)

      Usuń
  16. Bardzo dobry poradnik! moje maleństwo ma 8 miesięcy - chlopiec, nieraz pomogła mi w opiece nad szkrabem, znajdziesz w niej odpowiedzi nawet na najgłupsze i najbardziej oczywiste pytania. Polecam z czystym sumieniem

    OdpowiedzUsuń
  17. I co tak cicho siedzisz? Wiem, że masz zajęcie produkcyjne ale mogłabyś skrobnąć kilka słów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wywołałaś mnie do tablicy, więc coś tam skrobnę;)

      Usuń
  18. Ja polecam "W głębi kontinuum", "Poradnik dla zielonych rodziców" i ogólnie wszystkie książki o wychowaniu w bliskości. Nie wyobrażam sobie macierzyństwa bez chustowania, przytulania i reagowania na każdy płacz dziecka i może moja córeczka nie jest "super ułożona" nie zasypia na zawołanie i nie je jak "należy", ale mam przekonanie, że jest pewną siebie odważną dwulatką, która wie, że zawsze może liczyć na rodziców. Powodzenia w wychowaniu swojego maleństwa:)

    OdpowiedzUsuń